پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261929
راهپيمايي ۱۳ آبان در فارسان برگزار شد
تاریخ انتشار : 1402/08/13 14:54:10
نمایش : 902
راهپيمايي روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، صبح امروز (۱۳ آبان) در فارسان همزمان با سراسر کشور با شعار نظم نو جهاني، با نسل آرماني، برگزار شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين مراسم امروز با حضور گسترده دانش‌آموزان، معلمان، مسئولين محلي و راهپيمايان از ميدان امام خميني (ره) تا مصلي امام حسين (ع) با سردادن شعار مرگ بر آمريکا، انزجار خود را از استکبار جهاني نشان دادند.
 
جمعي از دانش‌آموزان در اين راهپيمايي پلاکاردهايي با مضامين مرگ بر اسراييل، مرگ بر آمريکا، ۱۳ آبان، يوم‌الله و جانم فداي رهبر در دست داشتند.
 
اين راهپيمايي دانش‌آموزي پس از طي مسير، با آتش زدن پرچم‌هاي آمريکا و اسراييل ادامه داشت.
 
 روز ۱۳ آبان در تقويم جمهوري اسلامي به‌عنوان روز «مبارزه با استکبار» نام‌گذاري شده و دليل آن تسخير لانه جاسوسي سفارت آمريکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است

۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخير لانه جاسوسي يادآور ۲ رويداد مهم ديگر شامل؛ «تبعيد امام خميني (ره) به ترکيه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳» و کشتارجمعي از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژيم پهلوي است و به همين دليل «روز دانش‌آموز» نام گرفت و هرسال تظاهرات ضد استکباري در سراسر کشور برگزار مي‌شود.
 

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html